Z wizytą u naszego ks. Arcybiskupa

Wielki Post – czas na rekolekcje. W tym roku uczniowie, nauczyciele i pracownicy Publicznej Szkoły Podstawowej w Brożcu i Szkoły Podstawowej w Żużeli przeżyli ten niezwykły dzień (18.03.2014) w Kamieniu Śląskim. Wszyscy byliśmy gośćmi ks. Arcybiskupa Alfonsa Nossola. Zostaliśmy powitani i powitaliśmy naszego dostojnego Gospodarza w Sebastianeum. Następnie wzięliśmy udział we mszy św. celebrowanej przez ks. Arcybiskupa w kaplicy św. Sebastiana. W wielkim skupieniu wysłuchaliśmy rozważań o wartości nauki i kształcenia się w życiu naszego szacownego parafianina, które miały na celu zachęcenie młodego pokolenia do szukania i pogłębiania wiedzy.

Po wspólnym śniadaniu w jadalni sanatorium udaliśmy się z naszym dostojnym przewodnikiem do zamku Odrowążów, biblioteki i kaplicy św. Jacka. Opowieściom i wspomnieniom nie było końca. Księdzu Arcybiskupowi w imieniu całej braci szkolnej podziękował „za gościnę” pan dyr. Zenon Jędrzejczyk. Po słowach pożegnania, udaliśmy się do kościoła parafialnego pw. Świętego Jacka, gdzie odprawiliśmy Drogę Krzyżową. Żal było nam opuszczać te piękne miejsca – zamek, sanatorium, park, kościół, ale czekała na nas Malnia. Kaplica bł. o. Józefa Cebuli, kościół dolny- murowany i górny – drewniany oraz dzwonnica to również piękne, warte obejrzenia obiekty. Po krótkim przedstawieniu historii kościoła przez ks. proboszcza i modlitwie, opuściliśmy gościnne progi Parafii Malnia.

Mam nadzieję, że ten dzień pozwolił każdemu coś znaleźć dla siebie. Był czas zadumy, słuchania, refleksji, podziwu, rozmowy, zabawy i zwyczajnego wypoczynku. Wspólnie przeżyliśmy jeden z wielu dni w roku, a jednak inny – wyjątkowy. Do zobaczenia za rok w kolejnym sanktuarium Opolszczyzny.